To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
forum.zeglarzom.pl

Nawigujemy - Narwią i Pisą na Mazury 2014

kemot - 2014-03-09, 09:38
Temat postu: Narwią i Pisą na Mazury 2014
Niemal już pewne ,że w tym roku na Mazury popłyniemy rzekami z W-wy. ;-)
Wiem ,że wieeeeelu przed nami pokonywało tą trasę , dla niektórych to było wręcz naturalne w minionych latach.
Ale dla nas to będzie pierwszy taki rejs i pomimo przeczytania wielu świetnych relacji , chętnie posłucham mądrzejszych i bardziej doświadczonych.

Planowane wodowanie na Wiśle lub Zalewie Zegrzyńskim : 26.04.2014

Start: 26 lub 27 . 04.2014

Huczne powitanie w Piszu przygotowane przez licznie zgromadzone zaprzyjaźnione załogi :mrgreen: 01-02.05.2014


Nie ukrywam ,że pogoda będzie decydująca , czy rejs się odbądzie :-(


Jacht ( tu mogą dopisywać się pozostałe załogi ;-) :
1. Tango 780S z 4 konnym silniczkiem ;-) i 4 osobami na pokładzie ( skład jeszcze nie jest 100% -towy ) kemot, Majka, kemot-junior, Stroiciel
2. ...

Michal - 2014-03-09, 10:31

Przepłynąłem wielokrotnie i gorąco polecam, trochę rad mam na swojej stronie
http://www.uslugiszkutnic...m-na-morze.html
Te 4 KM to trochę mało.

kemot - 2014-03-09, 10:32

Pytanie nr1
Jaka płetwa sterowa?
Czy płetwa rzeczna ma być skróconą wersją normalnej , czy też poeksperymentować z kształtem.
Myślę o szerszej płetwie z wielowarstwowej sklejki ( aby można było w trakcie rejsu ją tuningować ;-) )

Pytanie nr 2

Chcę sprzęgnąć rumpel z silnikiem , aby wspomóc zmniejszoną płetwę sterową w manewrowaniu.
Silnik to Yamaha F4 i za bardzo nie ma jak pod istniejące śruby dokręcić wspornik.
Poniżej fotki takiego typu silnika.

Pytanie nr 3

Czy taka sama śruba jak na zdjęciach "da radę" czy zmienić ją na uciągową?

kemot - 2014-03-09, 10:45

szkodnik napisał/a:
Te 4 KM to trochę mało


Z tego co się dowiedziałem ten silnik i 6 km to to samo , tylko przydławiony w gaźniku.
Do wymiany kilka dysz.
Czy wówczas 6km + śruba uciągowa powinny dać radę?

Nie ukrywam ,że najchętniej kupię mocniejszy silnik lub tego zamienię na mocniejszy w miarę dobrym stanie.

mariaciuncia - 2014-03-09, 10:47

Tu jest dobrze opisana płetwa rzeczna,
http://kanaly.info/rozne/...dzona-na-warcie
jesli masz srubę z mniejszym skokiem to zakładaj obowiązkowo.
Wodowanie i postój w Warszawie możesz zrobić np. w WTW PTTK na Wale Miedzeszyńskim ale musisz to uzgodnić z kierownictwem bo teren zamkniety, mamy mało slipów w Warszawie

żyszkoś - 2014-03-09, 10:48

Dorób sobie krótką, metalową płetwę sterową, ma luźno chodzić w jarzmie, tak, żeby kontrafał nie był potrzebny. Zdjęcie moich płetw masz niżej.

Uważaj na Narwii - mimo, że większa to było tam trudniej niż na Pisie. Tam w bramce między tykami / bojami można w coś uderzyć mieczem czy sterem.

Uważa na mieliznę na Pisie tuż przed mostem w Dobrym Lesie. Nawet oznakowana była. O tu, prosta przed mostem: http://goo.gl/maps/yyJlQ

Paliwo, tak żeby było blisko to weźmiesz w Różanie (jak jedziesz z Warszawy do Różana do Orlen jest na wlocie do miasta). Potem Ostrołęka - trzeba stanąć przy starym moście drogowym (pierwszy, płynąc pod górę, będzie kolejowy, kratownicowy, potem nowoczesny drogowy podwieszany i dopiero trzeci Ciebie interesujący). Wchodzisz na most, skręcasz w stronę centrum i po 300m jest Orlen. Jak skręcisz w drugą stronę to po niecałym 1km jest shell. O innych stacjach nie wiem.

kemot - 2014-03-09, 10:48

Dzięki za informacje.
Czy jest jakiś slip za śluzą na Kanale Żerańskim?

kemot - 2014-03-09, 10:57

Widzę Adam ,że płetwę rzeczną masz szerszą.
Jak dobrać wyprzedzenie aby skutek był prawidłowy?

żyszkoś - 2014-03-09, 11:03

kemot napisał/a:
Nie ukrywam ,że najchętniej kupię mocniejszy silnik lub tego zamienię na mocniejszy w miarę dobrym stanie.


W serwisie motorowodnym Goliszewski w Pruszkowie (blisko masz) wiszą, chyba do sprzedaży, dwie sztuki Tohatsu 8KM. Tyle, że dwusuwy. Bardzo dobrze wspominam te silniki (co prawda piątki) i będąc w Twojej sytuacji mocno bym się zastanowił :D

Poszukaj usług dźwigowych. Przyjedzie, zrzuci Cię gdziekolwiek, za rozsądne pieniądze. Tak się kiedyś w Elblągu wodowałem. Byleby by był kawałek twardego nabrzeża.

Slip jest w dawnym porcie Nieporęt, ale po zmianach tam nie wiadomo czy będzie działał. Tam też kiedyś przyjeżdżał dźwig.

Kiedyś na fmipl pytałem o dźwig na Zegrzyńskim. Jest kilka, ale gdzie to nie pamiętam. Chyba YKP Jadwisin. Musiałbyś odnaleźć ten wątek.

kemot - 2014-03-09, 11:12

żyszkoś napisał/a:
Bardzo dobrze wspominam te silniki (co prawda piątki)


Wiem , bo jednej z nich od Ciebie pływałem i były naprawdę niezawodne.
Ale marzy mi się trochę cichszy silnik...

Antares - 2014-03-09, 11:23

Tomek ściemnia bo wczoraj załatwił holownik i to obsadzony przez samych admirałów :-P
Szaman3 - 2014-03-09, 11:28

Antares napisał/a:
Tomek ściemnia bo wczoraj załatwił holownik i to obsadzony przez samych admirałów :-P


Obiecałeś mi posadę I oficera na Antaresie. Wprawdzie byliśmy po ? piwach :-D ale ja pamiętam :lol:

Jeżyk - 2014-03-09, 11:31

Cytat:
Paliwo......Wchodzisz na most, skręcasz w stronę centrum i po 300m jest Orlen. Jak skręcisz w drugą stronę to po niecałym 1km jest shell. O innych stacjach nie wiem.

Tego Orlena już nie ma, zamknięty. Pozostaje ta druga stacja na prawym brzegu Narwi lub telefon do mnie jeżeli będę na miejscu w Ostrołęce (nie na Mazurach). Od Różana do Nowogrodu mogę dowieźć paliwo i inne ;-) w każde dogodne miejsce. Narew to "moja" rzeka.

Ps. mój numer ma Bodo i Szaman3.

Antares - 2014-03-09, 11:33

Szaman3 napisał/a:
Antares napisał/a:
Tomek ściemnia bo wczoraj załatwił holownik i to obsadzony przez samych admirałów :-P


Obiecałeś mi posadę I oficera na Antaresie. Wprawdzie byliśmy po ? piwach :-D ale ja pamiętam :lol:

No przecież napisałem że "obsadzony przez samych admirałów" :mrgreen:

Antares - 2014-03-09, 11:35

Jeżyk napisał/a:
Od Różana do Nowogrodu mogę dowieźć paliwo i inne w każde dogodne miejsce. Narew to "moja" rzeka.

No i pięknie, bo w pobliżu warszawki taką pomoc zadeklarował Darek.
Szykuje się wspaniały rejs :roll:

marekp - 2014-03-09, 14:03

Tomek, ja korzystałem z locji napisanej przez Wojtka Kasprzaka, http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/locja/locja.htm

Jak płynąłem w majówkę , dość wysoka woda była, ani razu nie musiałem podniecić steru, nie miałem innej płetwy. Miałem za to piłę taką ogrodniczą i się przydała.

żyszkoś - 2014-03-09, 15:00

kemot napisał/a:
Widzę Adam ,że płetwę rzeczną masz szerszą.
Jak dobrać wyprzedzenie aby skutek był prawidłowy?


Nie wiem. Taką dostałem i działa. :mrgreen: Mogę zabrać do Warszawy, pożyczę Ci i będziesz miał prawie wzór.

Albo inaczej - jak przypasuje do Twojego jarzma to bierz ją na rejs. Tylko zaraz po długim weekendzie majowym (nie pływam, jadę na zlot fiatów) muszę ją mieć z powrotem.

kemot - 2014-03-09, 19:10

Dzięki, ale spróbuję dorobić sobie taką płetwę.
Jak ją zrobię wrzucę fotkę pod Waszą ocenę.

balti - 2014-03-09, 20:41

kemot napisał/a:
Dzięki za informacje.
Czy jest jakiś slip za śluzą na Kanale Żerańskim?


Za śluzą nie znam , ale na Zalewie polecam Jadwisin jest suwnica i dźwig jezdny .
Reszta co mi się kojarzy jest na zdjęciach . Oczywiście pewnie to nie wszystkie .
W samej Wa-wie to chyba tylko WTW i YKP na Wale.

MirekMors - 2014-03-09, 20:53

Z zimowiska na Wał Miedzeszyński czy Jadwisin pewnie jedna droga. Ale jak chcesz wypytam jak jest w PTTKu czy YKP.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group