"- Wychudzony mężczyzna został znaleziony na atolu Ebon i, jak twierdzi, pochodzi z Meksyku. W miejsce to trafił po półtora roku dryfowania - informuje "The Independent". Jeśli to prawda, to mężczyzna przepłynął aż 12,5 tys. kilometrów. Rozbitek twierdzi, że aby przetrwać, jadł m.in. żółwie, a kiedy nie padało, pił ich krew.
"Mężczyznę uratowało dwóch mieszkańców Wysp Marshalla. Zauważyli oni łódź wyrzuconą na rafę. Miała ona silnik, ale był on pozbawiony śruby" - pisze "The Independent".
Mężczyzna wypłynął z Meksyku w 2012 r.
"Kiedy go znaleziono, ubrany był tylko w poszarpane majtki. Miał długą brodę i włosy. Był osłabiony. Teraz ponoć czuje się już lepiej". - "The Independent" cytuje Olę Fjeldstada, norweskiego studenta archeologii, który prowadzi badania na atolu.
Mężczyzna, który mówi jedynie po hiszpańsku, był w stanie tylko częściowo opowiedzieć swoją historię. Przedstawił się jako Jose Ivan. Powiedział, że na ocean wypłynął z Meksyku w 2012 r. Chciał dopłynąć do Salwadoru. Razem z nim płynęli jego towarzysze, którzy niestety zmarli podczas podróży.
Ivan twierdzi, że przetrwał, bo żywił się "żółwiami, ptakami i rybami, a kiedy nie było deszczu, pił żółwią krew". Mężczyzna mówi, że łapał zwierzęta gołymi rękami, bez użycia jakiegokolwiek sprzętu wędkarskiego. Na jego łodzi faktycznie znaleziono żółwia.
Ivan czeka na transport do stolicy Wysp Marshalla
Fjeldstad informuje, że ludzie, którzy znaleźli Ivana, zabrali go na główną wyspę atolu. Stamtąd o całej sytuacji poinformowano ministerstwo spraw zagranicznych w Majuro - stolicy Wysp Marshalla.
Urzędnicy ministerstwa oświadczyli, że będą czekać na dalsze informacje i przybycie Jose Ivana do Majuro. "Na razie jednak jedyny samolot rządowy, który może wylądować na atolu Ebon, jest wyłączony z eksploatacji, a z serwisu wróci najwcześniej za kilka dni. Władze Wysp Marshalla rozważają więc wysłanie po Ivana łodzi" - pisze "The Independent". Na razie rozbitek przebywa w domu przedstawiciela lokalnych władz i jest pod opieką jego rodziny."
Nowoczesny wiatromierz, dokładny pomiar, wysoka jakość wykonania oraz wygoda użytkowania ... to właśnie wiatromierz Vaavud, który po uruchomieniu aplikacji i zmienia smartfona w nowoczesne i bardzo dokładne urządzenie do pomiaru wiatru. Dodatkowo aplikacja Vaavud jako jedyna na świecie pokazuje wykres wiatru na osi czasu i lokuje te informacje na mapie.
W odróżnienie od innych dostępnych na rynku anemometrów składa się z dwóch miseczek. Tak zaprojektowany Vaavud to pewność precyzyjnych odczytów oraz to że można go trzymać nawet w kieszeni spodni czy w kamizelce asekuracyjnej.
Wykonanie z jednego kawałka wysokiej jakości tworzywa sztucznego oraz wyposażenie w niskooporowe łożyska teflonowe sprawia że Vaavud jest bardzo trwały. W przypadku zabrudzenia np.: piaskiem, wystarczy go opłukać w wodzie.
Vaavud dokonuje pomiarów wiatru w zakresie od 2-25 m/s z dokładnością +/- 4% lub 0,2 m/s. Wiatromierz został przetestowany i skalibrowany w profesjonalnym tunelu aerodynamicznym Politechniki Duńskiej.
Ze względu na miseczkową konstrukcję wiatromierza Vaavud kierunek wiatru
nie ma wpływu na jakość odczytów. Problem taki powstaje w przypadku anemometrów opartych na śmigle, które trzeba ustawić dokładnie pod wiatr, aby uzyskać prawidłowy wynik.
Vaavud można używać wraz z najpopularniejszą aplikacją pogodową Weendy. Kompatybilność:
Wiatromierz Vaavud współpracuje z następującymi urządzeniami:
- iPhone 4, 4S, 5, 5C, 5S
- iPad 2, 3, 4, mini,
- działa na iOS 6 lub 7.
- Samsung Galaxy S3 i S4.
- HTC One
Darmową aplikację Vaavud mozna pobrać z App Store lub Google Play.
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan
Zasięg BT wynosi max 10 metrów, więc w skrajnym przypadku można maszt skrócić
o to to, jestem tego samego zdania. trzeba tez pomysleć o przedłużeniu kabla od ładowarki. innym rozwiązaniem jest podpiąć maszt do ładowarki zbliżeniowej (bezprzewodowej), wszystko będzie można od razu naładować. w promieniu kilku metrów
Macie u mnie po kufelku....
Droooogieee!!!! .... nie znam angielskiego, jakby ktoś przeczytał instrukcję, chętnie skorzystam z tłumaczenia jaka jest wydajność i czy do żelkotu, będzie się nadawało? ....
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan
czoboki
Wiek: 56 Dołączył: 05 Lut 2014 Posty: 176 Otrzymał 10 piw(a) Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-12, 12:50
marekp napisał/a:
Kiedyś malowałem sobie szyby takim wynalazkiem o nazwie rain x
Ja też, ale szybko zrezygnowałem.
marekj,
Żyło to bardzo krótko, ale może dlatego, że było to bardzo dawno temu, kiedy błota i piachu na naszych drogach było znacznie więcej. Być może, to właśnie powodowało krótki żywot powłoki. Dodatkowo ilość owadów na szybie i konieczność częstego mycia czy raczej szorowania zapewne też powodowało skrócenie trwałości.
Być może na kadłubie było by trwalsze, ale wówczas należy zapomnieć o dochodzeniu do brzegu :)
No właśnie tak myślę że to fajne może być do prysznica czy butów ale do kadłuba już za słabe i wcale nie wynika z tego, że roślinki by nie przyrastały.... - ale fajne to.
ludziki - naukowcy pracują nad farbami działającymi na podobnej zasadzie (nowy rodzaj czy typ emalii, nie mylić z e-mailem )- malujesz, utwardzasz i spokój. na jakiś czas. ideałem byłoby np. osiągnięcie roku trwałości w przpadku kadłuba statku morskiego. oczywiście na trwałe to będzie raczej nie do osiągnięcia z uwagi na fizyczne uszkodzenia, zarysowania.
moja siostra pracowała w laboratorium nad czyms takim, zapytam ją o szczegóły.
[ Dodano: 2014-02-16, 18:26 ]
kilka podpowiedzi w temacie.
[ Dodano: 2014-02-17, 19:48 ]
odpowiedź producenta na pytanie czy da się to stosować na jachcie (kadłub) :
We do not recommend applying Ultra-Ever Dry surface protection coating to the bottom of a boat or ship. The flow is quite often turbulent in these areas, and this high energy (and high velocity) flow can damage and/or remove the coating. Ultra-Ever Dry may have potential on slower-moving and less turbulent applications, such as the bottoms of canoes or kayaks, but we do not have data for these applications yet.
Also, Ultra-Ever Dry is not recommended for non industrial applications.
Please let us know if we can assist you further with this product.
temat ogarnęła mi siostra
_________________ Hubert / hotelkilo
Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Ostatnio zmieniony przez hotelkilo 2014-02-12, 13:21, w całości zmieniany 1 raz
Tynia
Wiek: 51 Dołączyła: 29 Sty 2014 Posty: 473 Otrzymał 54 piw(a) Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-17, 20:35
Tłumacząc naprędce: produkt nie jest dedykowany do rozwiązań nieprzemysłowych. Pokrycie dna łodzi poruszającej się szybciej niż kajak nie jest zalecane, ze względu na pływ wody, który sprawi, że powłoka ulegnie szybkiemu wymyciu. A i na kajakach tego również nie testowano, więc nie można zbyt wiele powiedzieć o skuteczności takiego zastosowania, co nie znaczy, że producent nie służy pomocą, jeśli pojawią się jakiekolwiek dalsze pytania odnośnie tego super produktu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum