dwa a może 3 akumulatory |
Autor |
Wiadomość |
lespaj
Dołączył: 02 Lut 2014 Posty: 151 Otrzymał 16 piw(a) Skąd: zawiercie
|
Wysłany: 2017-10-26, 20:49
|
|
|
wejdź na tą stronę i znajdziesz tam wszystko do instalacji na jachcie |
_________________ Na każdą rzecz można patrzeć z dwóch stron |
|
|
|
|
juzekp
Dołączył: 26 Maj 2014 Posty: 205 Otrzymał 29 piw(a) Skąd: Baden-Baden
|
Wysłany: 2017-10-26, 21:54
|
|
|
Bodo napisał/a: | ... W tym roku, miałem przygodę ..... z jednego z nowych aku wygotowało się trochę elektrolitu z jednej celi ..... dziwne w tym jest to, że był spięty równolegle z drugim, którego to nie dotknęło, .... sprzedawca pomierzył parametry, dolał elektrolitu i stwierdził, że z aku jest wszystko ok .... po tygodniach testów wydał mi drugi, nowy, twierdząc jednak, że robi to z uwagi na dobre imię firmy, bo z aku nic się nie dzieje .... może ktoś już przeżył podobną historię i może podpowiedzieć rozwiązanie, co się stało? .... |
Jeżeli w aku w jednej celi ubyło elektrolitu (a nie został wylany) , to na mur w tej celi jest zwiększone samorozładowanie . I z tym nie da się nic zrobić ! Bo nawet gdyby po naładowaniu trzymał tydzień lub dwa , to dalsza eksploatacja tylko przyspieszy / pogorszy tą wadę i spowodując przedwczesny spadek napięcia , a nawet dalsze szody .
Oczywiście mowa tu o przyspieszonym , wyraźnym ubywaniu elektrolitu (np. w parę tygodni) . Natomiast ubycie kilku mm w ciągu sezonu można uznać za rzecz normalną.
"... z uwagi na dobre imię firmy ..." - facet dobrze wiedział co to znaczy , ale w sumie był w porządku. |
_________________ Pozdrawiam - Józek
_____________
Pływanie żaglówką na silniku po wietrznym jeziorze , to jakby do uszczęśliwiania kochanki angażować murzyna |
Autor postu otrzymał 1 piw(a) |
|
|
|
|
Więcej szczegółów
|
Wystawiono 1 piw(a): Bodo |
|
Bodo
Administrator
Wiek: 66 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 5348 Otrzymał 159 piw(a) Skąd: Sierpuchowo
|
Wysłany: 2017-10-27, 06:42
|
|
|
Tak myślałem, ... szkoda, że sprzedawca nie mówił prawdy, że przyczyna jest w wadzie aku a nie w mojej instalacji ..... wtedy, nie musiałbym się zastanawiać i martwić o tę stronę sprawy .... |
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan |
|
|
|
|
MirekMors
Wiek: 64 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 3188 Otrzymał 117 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-11-22, 18:52
|
|
|
2Mam 3 akumulatory spięte sztywno razem. Typowo: z klem 1. na 2. z niego na 3. i na tablicę el. Okazuje się, że to złe połączenie. Ten nr. 1 (na końcu kabli) zawsze jest ładowany mniej niż kolejne. Niby to tylko 0,2-0,3 V, ale po kilku latach to on padnie pierwszy. Powinno się "bypasem" elektrycznym spiąć nr.1 z nr.3.
Przy okazji dołożę dodatkowy kabel z akumulatorów na tablicę. Mam 10mm2, a będzie 2x10mm2. Ale nowe pójdą nie z nr.3 a z nr.1 - czyli odwrotnie. |
|
|
|
|
Bodo
Administrator
Wiek: 66 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 5348 Otrzymał 159 piw(a) Skąd: Sierpuchowo
|
Wysłany: 2018-11-22, 20:23
|
|
|
Proponuję, rozwiązać to w inny sposób .... połącz aku równolegle, ale (+), bierz z pierwszego, a (-), z trzeciego ..... tak, jak są połączone cele w środku aku .... ... wtedy, wystarczą przewody 10 mm kw. .... |
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan |
|
|
|
|
MirekMors
Wiek: 64 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 3188 Otrzymał 117 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-11-22, 21:16
|
|
|
Qmam. Ale kable już kupiłem, a pozostaje jeszcze przekrój od aku do tablicy.
Jeszcze jedno. Na obwodzie 230 V mam 1 bezp. Nie pomyślałem, że przecież w porcie nie wiem na którym bolcu jest L (prąd), a na którym N (neutral). Powinny być 2 bezp. na obu liniach. Oczywista oczywistość. Wiosną poprawię. |
|
|
|
|
Szaman3
Administrator
Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 2185 Otrzymał 133 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-11-22, 21:50
|
|
|
Daj różnicówkę, będzie większy pożytek. |
|
|
|
|
waldi_f
Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 180 Otrzymał 15 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-06-13, 20:17
|
|
|
Witajcie :)
Trochę mi się zeszło. Od wczoraj testuje prototyp "elektrowni" na mojej łódce. Założenie projektu było następujące:
2 akumulatory ładowane niezależnie z różnych źródeł. (230 z lądu, solary, silnik)
2 akumulatory połączone separatorem bezstratnym.pracujące w "loadbalancing"
Możliwość całkowitego odłączenia każdego z akumulatorów oddzielnie i niezależnie przy pracach serwisowych.
Pełna automatyka przy podłączeniu się do zasilania z zewnątrz (230V).
Nieniszczące obciążenie trwałe po 50A na akumulator, przewidywane max 30A.
Możliwość naładowania baterii akumulatorów z lądu w czasie do 12 godzin od "zera".
No i podstawowy żeby to się dało wykonać w domowych warunkach i jeszcze zmieściło się w gabarytach standardowego akku 100Ah.
Na załączonej fotce zainstalowana "elektrownia" z jednym akku.
Kontroler przez 2 tyg wskazał uzysk z solara ok 100Ah. przy jednym akku. Za tydzień zobaczę ile się wlało do 2.
Tymczasowo zrezygnowałem z ładowania z silnika bowiem wymyślony układ kontrolujący napięcie nie przeszedł domowych stres testów. |
_________________ Stopy wody
Waldek |
|
|
|
|
|