Porty z utrudnionym podejściem |
Autor |
Wiadomość |
kemot
Moderator
Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 2354 Otrzymał 57 piw(a) Skąd: Błonie
|
Wysłany: 2014-03-03, 20:10 Porty z utrudnionym podejściem
|
|
|
A tak z naszego podwórka:
jaki znacie mało przyjemne lub z "niespodzianką" wejścia do mazurskich portów, przystani?
Na początek:
1. wewnętrzny basen w Krzyżach, wejście pomiędzy pomostami - płycizna ok 0,5m\
2. Skłodowo - płytkawo na kanałku wejściowym z kamulcami po lewej burcie
3. |
Ostatnio zmieniony przez Artur 66 2014-03-04, 11:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bodo
Administrator
Wiek: 66 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 5348 Otrzymał 159 piw(a) Skąd: Sierpuchowo
|
Wysłany: 2014-03-03, 20:27
|
|
|
Podczaz przyboju, spróbuj wejść do kanału sztynorckiego ....
chodzi o silny wiatr i falę od południa ..... |
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan |
|
|
|
|
NePolyak
Dołączył: 28 Sty 2014 Posty: 1329 Otrzymał 77 piw(a) Skąd: RU-PL
|
Wysłany: 2014-03-03, 20:57
|
|
|
W Rydzewo przy bocznym wietrze są problemy, bo bardzo płytko |
|
|
|
|
kemot
Moderator
Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 2354 Otrzymał 57 piw(a) Skąd: Błonie
|
Wysłany: 2014-03-03, 21:03
|
|
|
1. wewnętrzny basen w Krzyżach, wejście pomiędzy pomostami - płycizna ok 0,5m\
2. Skłodowo - płytkawo na kanałku wejściowym z kamulcami po lewej burcie
3. wejście a właściwie trafienie do Niedźwiedziego Rogu przy silnym wschodnim wietrze
4. ... |
|
|
|
|
Bodo
Administrator
Wiek: 66 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 5348 Otrzymał 159 piw(a) Skąd: Sierpuchowo
|
Wysłany: 2014-03-03, 21:04
|
|
|
W Harszu jest tak, jak w Krzyżach, miedzy pomostami ..... ok, 0,7 m gł ..... wzdłuż, całej kei .... jak, nie ma miejsca na wprost od wejścia, i potrzebujesz wpłynąć głębiej w port, to na bank, siedzisz na mieliźnie ..... dodatkowo, silnik unieruchamia gęsta kapucha ..... |
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan |
|
|
|
|
kemot
Moderator
Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 2354 Otrzymał 57 piw(a) Skąd: Błonie
|
Wysłany: 2014-03-03, 21:05
|
|
|
a może oddzielny wątek ..? |
|
|
|
|
Bodo
Administrator
Wiek: 66 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 5348 Otrzymał 159 piw(a) Skąd: Sierpuchowo
|
Wysłany: 2014-03-03, 22:17
|
|
|
kemot napisał/a: | a może oddzielny wątek ..? |
No jasne! ...... ..... dopisz jeszcze Kietlice ..... tam od połowy kei, też jest już płytko .... |
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan |
|
|
|
|
Kilo
Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 90 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-04, 08:10
|
|
|
Bodo napisał/a: | kemot napisał/a: | a może oddzielny wątek ..? |
No jasne! ...... ..... dopisz jeszcze Kietlice ..... tam od połowy kei, też jest już płytko .... |
A możecie z obrazkami portów np. z google maps i wskazaniem tych miejsc strzałką oraz niesprzyjającymi kierunkami wiatru.
Np.:
Niebieskie - płytko ... m
Czerwone - zatopiona belka betonowa - uwaga na płetwy sterowe i silnik
Żółte: sektor niesprzyjających silnych wiatrów. Podchodzenie w niebieskie obszary wymaga podniesienia miecza i częściowo płetwy. Przy silnym wietrze trzeba poważnie przemyśleć manewry.
Nie za dużo wymagam? |
|
|
|
|
urbos
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 731 Otrzymał 43 piw(a) Skąd: Częstochowa/Kraków
|
Wysłany: 2014-03-04, 09:04
|
|
|
Okartowo, przy silnym wietrze z głębokością, która nie pozwala na cały ster w dole, są problemy. Jeśli jest miejsce lepiej cumować longside przy kei najbardziej od jeziora i ew. na cumach się przestawiać. |
|
|
|
|
Bodo
Administrator
Wiek: 66 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 5348 Otrzymał 159 piw(a) Skąd: Sierpuchowo
|
Wysłany: 2014-03-04, 09:18
|
|
|
Kilo napisał/a: | ....
Nie za dużo wymagam? |
Nie... ale będziesz musiał opisać, jak to technicznie narysować na Googlemaps'ach ... ...
Przypomniała mi się, jeszcze nietypowa przeszkoda w porcie Navigare na Tałtach.... to jest nowo wybudowana marina z kejami odgradzającymi basen .... w środku, zastosowano bojki, uczepione do potężnych betonowych sześcianów, zatopionych na głębokości ok. 100 cm, natomiast górna płaszczyzna sięga do ok. 50 cm (sic!) .... jak jest spokojnie, to widać pod wodą w którym miejscu są przerwy, w rzędzie tych bloków betonowych, .... jak warunki, robią się cięższe, to po wpłynięciu, należy wpływać w równej odległości od bojek z prawej i lewej burty ... |
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan |
|
|
|
|
żyszkoś
Dołączył: 22 Lut 2014 Posty: 643 Otrzymał 53 piw(a) Skąd: Strzyboga / Piastów
|
Wysłany: 2014-03-04, 09:30
|
|
|
Doskonały pomysł - chybia nie ma w internecie takich informacji o mazurskich portach. Panowie Władcy - proponuję wydzielić do osobnego tematu.
Stare Sady - może trochę zbyt kolorowo (jak na jarmarku ) ale chyba jasne: |
_________________ Adam Żyszkowski |
|
|
|
|
Kilo
Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 90 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-04, 10:49
|
|
|
Bodo napisał/a: | Kilo napisał/a: | ....
Nie za dużo wymagam? |
Nie... ale będziesz musiał opisać, jak to technicznie narysować na Googlemaps'ach ... ...
(...) |
1. na Googlemaps'ach ustawiamy satelitę lub mapę
2. wybieramy port i odpowiednie zbliżenie.
a później najprościej chyba:
- klawisz PrtScr (zrzut ekranowy)
- otworzyć Painta i klawisze Ctr V (wklej) do Painta,
- w Paincie wstawiamy kolorowe strzałki kwadraciki i teksty.
Aby usunąć co nie potrzebne ze zrzutu ekranowego:
- klikamy w Paincie " wybierz" jak na obrazku poniżej i myszą wybieramy interesujący nas obszar ( przerywany),
- po wybraniu klikamy "przytnij", jak pokazano na kolejnym obrazku,
- możemy też zmniejszyć rozmiar jeżeli plik jest za duży, klikając w "zmień rozmiar"
Ja wolę edytować, przycinać i zmieniać rozmiar w Microsoft Office 2010 po kliknięciu "edytuj obrazy"
Edit: Oczywiście obrazki ustawiły się w dowolnej kolejności ( wg wielkości pliku). Powinno być po kolei:
- wybierz,
- przytnij zmień rozmiar,
- po przycięciu. |
Autor postu otrzymał 1 piw(a) |
Ostatnio zmieniony przez Kilo 2014-03-04, 10:54, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Więcej szczegółów
|
Wystawiono 1 piw(a): Bodo |
|
mmaacc
Wiek: 54 Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 733 Otrzymał 46 piw(a) Skąd: Piastów
|
Wysłany: 2014-03-04, 12:04
|
|
|
kemot napisał/a: | 3. wejście a właściwie trafienie do Niedźwiedziego Rogu przy silnym wschodnim wietrze |
.. i zachodnim również..
Uwaga na płyciznę (na pewno poniżej 1m) na wejściu do kanału portowego na wysokości masztu oraz na głazy leżące tuż za linią trzcin (już poza światłem kanału) po wschodniej stronie wejścia do kanału. |
|
|
|
|
żyszkoś
Dołączył: 22 Lut 2014 Posty: 643 Otrzymał 53 piw(a) Skąd: Strzyboga / Piastów
|
Wysłany: 2014-03-04, 12:40
|
|
|
Zastanawiam się, czy do listy nie dopisać Wioski Żeglarskiej w Mikołajkach za:
- konieczność zakładania cumy rufowej na kabestan szotowy
- dość trudne manewrowanie jachtem w ciasnym porcie (zwłaszcza dla niezbyt doświadczonych sterników) w czasie gdy wieje 3B i więcej od Śniardw, czyli z SE
jeśli przesadzam to proszę usunąć post |
_________________ Adam Żyszkowski |
|
|
|
|
mmaacc
Wiek: 54 Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 733 Otrzymał 46 piw(a) Skąd: Piastów
|
Wysłany: 2014-03-04, 13:33
|
|
|
Przesadzasz... Ja nie muszę zakładać cumy rufeowej na kabestan... |
|
|
|
|
Artur 66
Moderator
Wiek: 57 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 2537 Otrzymał 86 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-04, 14:20
|
|
|
Kiedyś miesięcznik, chyba Rejs , publikował na swoich łamach w formie wkładki A5, informator o portach. Opisanych było większość portów na Mazurach. Były takie informacje, jak cumować (bojka, kotwica), o infrastrukturze, telefony do bosmanatu, o odległościach do sklepu, stacji paliw, apteki itp. Na początku przygody z Mazurami bardzo przydatna publikacja, również korzystałem
Może wspólnymi siłami stworzymy coś podobnego, z rozszerzeniem o informacje zawarte w tym dziale
Trzeba by było stworzyć jakiś szablon (mogę to zrobić) i zebrane informacje zapisać w formie katalogu w PDF-ie. Taki PDF można trzymać na tablecie, smartfonie lub wydrukować sobie na drukarce. |
|
|
|
|
mmaacc
Wiek: 54 Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 733 Otrzymał 46 piw(a) Skąd: Piastów
|
Wysłany: 2014-03-04, 14:27
|
|
|
Taki "Mazurian Waters Pilot". Plany, zdjęcia, opisy podejść itp.
Dla rozpoczynających przygodę z Mazurami, jak znalazł... |
|
|
|
|
kemot
Moderator
Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 2354 Otrzymał 57 piw(a) Skąd: Błonie
|
Wysłany: 2014-03-04, 14:30
|
|
|
ok, tylko macie pomysł aby nie szukać na kilkunastu stronach jakiegoś portu?
Może jakaś list z dopisywaniem kolejnych? |
|
|
|
|
NePolyak
Dołączył: 28 Sty 2014 Posty: 1329 Otrzymał 77 piw(a) Skąd: RU-PL
|
Wysłany: 2014-03-04, 15:05
|
|
|
Tomku, załozy się watek, gdzie tylko administratorzy i moderatorzy będą mogli pisać. Inni nie. W ten sposób stworzy się swojego rodzaju FAQ, gdzie będą tylko konkretne informacje. |
|
|
|
|
Kilo
Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 90 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-04, 15:23
|
|
|
Widzę, że się troszkę spóźniłem , ale wysyłam...
kemot napisał/a: | (...)Może jakaś list z dopisywaniem kolejnych? | alfabetycznie
A na poważnie: np w dziale nawigujemy, praktykujemy lub innym założyć np. dwa nowe stałe działy:
- Porty ( mazurskie?)
- Porty trudniejsze (od czego?)
W nich założyć od razu w kolejności alfabetycznej tematy z nazwami portów. Patrz dział silniki na Waszym ulubionym forum.
W każdym temacie post zaczynający powinien zawierać format do wpisywania danych jaki zaproponuje Artur i instrukcję o czym pisać, a o czym nie pisać.
Każdy zgodnie z tym formatem będzie mógł uzupełniać informacje o porcie.
Administratorzy/moderatorzy będą ew. przemieszczać porty między tematami gdyby jakiś np. trudny znalazł się na liście łatwych.
Wszyscy niech piszą. Będzie więcej info. Kto nie zapewni zgodności z formatem zaproponowanym przez Artura, to możecie zawsze post usunąć.
Z tych info zbudujecie FAQ w którym tylko Wy będziecie mogli zmieniać treści. Na starcie nie ograniczajcie twórczości
Na początek należy stworzyć listę portów w kolejności alfabetycznej i je później rozdzielić np.:
A
- Aniata
-
B
-
-
C
-
-
...
K
- Kietlice
- |
Ostatnio zmieniony przez Kilo 2014-03-04, 15:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|