forum.zeglarzom.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana wirnika pompy chłodzenia w Suzuki 9.9 DT
Autor Wiadomość
żyszkoś 

Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 643
Otrzymał 53 piw(a)
Skąd: Strzyboga / Piastów
Wysłany: 2014-03-10, 09:01   wymiana wirnika pompy chłodzenia w Suzuki 9.9 DT

kemot napisał/a:
Adam , mógłbyś w dwóch słowach opisać wymianę?
Gdzie w kolumnie znajduje sie wirnik?
Trzeba spuścić olej ze spodziny?
Nigdy nie wymieniałem wirnika , a pewnie czas na niego.
Moze masz fotki rozebranego silnika?


kemot mnie natchnął, więc proszę, dwanaście zdjęć. Wykorzystałem brak chęci do roboty :mrgreen: Myślę, że w innych silnikach będzie bardzo podobnie. Czerwona strzałka pokazuje to, na co trzeba uważać, niebieska to ruch.

Pierwsze 8 zdjęć w tym poście, kolejnych pięć w następnym.
_________________
Adam Żyszkowski
Ostatnio zmieniony przez żyszkoś 2014-03-10, 09:20, w całości zmieniany 3 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
żyszkoś 

Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 643
Otrzymał 53 piw(a)
Skąd: Strzyboga / Piastów
Wysłany: 2014-03-10, 09:21   

Instrukcja wymiany wirnika - ciąg dalszy.

W zdjęciach 3 i 11 obcięło kawałek komentzarza, widać był za długi:

3. W Tohatsu 5KM łączenie wodzików jest pod gumowym korkiem, średnicy około 5cm, widocznym z boku kolumny. Wyciągamy korek i łączenie jest na wierzchu.

11. Wirnik musi minimalnie wystawać z obudowy - po skręceniu będzie zachowana szczelność i pompa będzie dobrze działać. Uwagę na to zwrócił mi pan Goliszewski z serwisu motorowodnego w Pruszkowie, gdzie kupiłem wirnik.
_________________
Adam Żyszkowski
 Autor postu otrzymał 2 piw(a)
Ostatnio zmieniony przez żyszkoś 2014-03-10, 09:34, w całości zmieniany 3 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 2 piw(a):
kemot, marekp
kemot 
Moderator


Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 2354
Otrzymał 57 piw(a)
Skąd: Błonie
Wysłany: 2014-03-10, 17:05   

Adam, wielkie dzięki . :beer:
Ukłony za to ,że Ci się chciało ponownie rozkręcić silnik.
Takiej ilustrowanej instrukcji poszukiwałem od dawna.
Ostatnio zmieniony przez kemot 2014-03-10, 17:06, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mmaacc 

Wiek: 54
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 733
Otrzymał 46 piw(a)
Skąd: Piastów
Wysłany: 2014-03-10, 17:56   

Czy w mniejszych Susukach (DT4...) jest pododnie? Jak uzupełnić olej w spodzinie i jaki? I gdzie kupić wirnik?
Ostatnio zmieniony przez mmaacc 2014-03-10, 17:57, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kemot 
Moderator


Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 2354
Otrzymał 57 piw(a)
Skąd: Błonie
Wysłany: 2014-03-10, 18:08   

Olej do spodziny to najczęściej o specyfikacji SEA90.
Ponoć marynistyczne mają jeszcze różne dodatki od wilgoci.
Najlepiej kupić taki w tubce.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
żyszkoś 

Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 643
Otrzymał 53 piw(a)
Skąd: Strzyboga / Piastów
Wysłany: 2014-03-10, 18:17   

Myślę, że jest podobnie, jak nie tak samo.

Olej - ja wlewam przekładniowy, syntetyczny Mobil. Wymieniam co roku.

Wirnik kupiłem w serwisie Motojacht Goliszewski w Pruszkowie.

Wymiana oleju - na pierwszym zdjęciu widać dwie śruby. Jedna pod osią śruby (dolna, spustowa), druga nad płytą kawitacyjną (tak się nazywa?), dokładnie nad dolną. U mnie, przy górnej śrubie, jest napisane "oil level".

Odkręcasz dolną, górną, wypuszczasz stary olej.
Zakręcasz dolną, przez otwór od górnej wlewasz olej aż zacznie się wylewać. Zakręcasz górną. Wszystko.

Ponieważ otwór górnej śruby jest mały, a olej dość gęsty i źle się wlewa stosuję ciut inną metodę. Mam półlitrową strzykawę na olej. Wtłaczam olej od spodu. Górą wtedy się łatwo odpowietrza. Jak osiągnie poziom to szybko zabieram strzykawę, zatykam byle czym dolny otwór, szykuję śrubkę, wkręcam na miejsce i po krzyku. Przez górny otwór kontrolują poziom, ewentualnie uzupełniam niewielki brak i wkręcam śrubę.
_________________
Adam Żyszkowski
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kemot 
Moderator


Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 2354
Otrzymał 57 piw(a)
Skąd: Błonie
Wysłany: 2014-03-10, 18:35   

Jeśli kupisz tak jak pisałem w tubce , to przy odkręconej górnej śrubie, tubę normalnie wkręcasz w dolny otwór.
Wyciskasz aż zacznie wylewać się górną, utzymując ten stan zakręcasz górną śrubę.
Spokojnie wykręcasz trubę z dolnego otworu ( nic nie wycieknie dzięki podciśnieniu i gęstości oleju), spokojnie zakręcasz dolną i już. ;-)
Ostatnio zmieniony przez kemot 2014-03-10, 18:36, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kemot 
Moderator


Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 2354
Otrzymał 57 piw(a)
Skąd: Błonie
Wysłany: 2014-04-10, 23:39   

Celem sprawdzenia stanu wirnika , rozebrałem zgodnie z instrukcją Adama mój silnik.
Sprawa faktycznie łatwa i przyjemna. Cała akcja na 0,5 h roboty. ( oczywiście zajęło mi to 3h bo znalazłem mnóstwo ciekawych innych rzeczy do sprawdzenia ;-) )
Nawet ubrudzić się za mocno nie da rady...

Pozwolę sobie jeszcze dodać ,ze oprócz stanu samego wirnika , warto sprawdzić stan metalowego " bębna" w którym wirnik pracuje. On też się wyciera. O ile pamiętam w Tohatsu w serwisie kosztowała cała wymiana z bębnem 40PLN.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
żyszkoś 

Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 643
Otrzymał 53 piw(a)
Skąd: Strzyboga / Piastów
Wysłany: 2014-04-11, 09:55   

kemot napisał/a:
Sprawa faktycznie łatwa i przyjemna


mówiłem? :-D

kemot napisał/a:
O ile pamiętam w Tohatsu w serwisie kosztowała cała wymiana z bębnem 40PLN


Zera Ci nie zjadło przypadkiem? Albo eurasie w peeleny się nie zamieniły?
_________________
Adam Żyszkowski
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kemot 
Moderator


Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 2354
Otrzymał 57 piw(a)
Skąd: Błonie
Wysłany: 2014-04-11, 11:54   

W Pruszkowie tyle skasowali mnie cztery lata temu. No chyba ,że tylko skasowali ... ;-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kazik 

Wiek: 60
Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 3
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: powiat nidzicki
Wysłany: 2014-04-28, 15:37   

Adam, jeszcze raz dzięki.
Napisz jeszcze który to jest właściwy kierunek (obrotu) jest to zaznaczone jakąś strzałką, czy lekko szarpakiem trzeba?
pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
żyszkoś 

Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 643
Otrzymał 53 piw(a)
Skąd: Strzyboga / Piastów
Wysłany: 2014-04-28, 15:54   

nezamaco ;-)

Albo lekko pokręć szarpakiem lub kołem zamachowym (ale w dobrą stronę).

Albo wrzuć bieg naprzód i pokręć śrubą jakby płynęła do przodu.

Pionowy wałek (razem w wirnikiem) kręci się zawsze w jedną stronę. Skrzynię biegów masz w spodzinie, pod wirnikiem pompki.
_________________
Adam Żyszkowski
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Ostatnio zmieniony przez żyszkoś 2014-04-28, 15:55, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
kazik
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group