|
|
Prezentacja Przepisów Regatowych |
Autor |
Wiadomość |
Bodo
Administrator
Wiek: 66 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 5348 Otrzymał 159 piw(a) Skąd: Sierpuchowo
|
Wysłany: 2014-06-10, 17:04 Prezentacja Przepisów Regatowych
|
|
|
Znalazłem obrazkowe przedstawienie podstawowych przepisów regat ... po analizie, stwierdzam, że tylko kilka punktów, różni się od przepisów dot zwykłego ruchu wodnego pod żaglami .... różnice dotyczą zachowań tuż po starcie i walce na bojkach .... |
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan |
|
|
|
|
Bodo
Administrator
Wiek: 66 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 5348 Otrzymał 159 piw(a) Skąd: Sierpuchowo
|
Wysłany: 2014-06-10, 17:07
|
|
|
cd |
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan |
|
|
|
|
Bodo
Administrator
Wiek: 66 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 5348 Otrzymał 159 piw(a) Skąd: Sierpuchowo
|
Wysłany: 2014-06-10, 17:09
|
|
|
cd |
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan |
|
|
|
|
Bodo
Administrator
Wiek: 66 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 5348 Otrzymał 159 piw(a) Skąd: Sierpuchowo
|
Wysłany: 2014-06-10, 17:11
|
|
|
cd |
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan |
|
|
|
|
Bodo
Administrator
Wiek: 66 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 5348 Otrzymał 159 piw(a) Skąd: Sierpuchowo
|
Wysłany: 2014-06-10, 17:14
|
|
|
cd |
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan |
|
|
|
|
Bodo
Administrator
Wiek: 66 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 5348 Otrzymał 159 piw(a) Skąd: Sierpuchowo
|
Wysłany: 2014-06-10, 17:16
|
|
|
cd |
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan |
|
|
|
|
Bodo
Administrator
Wiek: 66 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 5348 Otrzymał 159 piw(a) Skąd: Sierpuchowo
|
Wysłany: 2014-06-10, 17:17
|
|
|
cd |
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan |
|
|
|
|
Szaman3
Administrator
Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 2185 Otrzymał 133 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-06-10, 21:41
|
|
|
Chyba już nie będę się bawił w regaty.
No może jedynie takie, gdzie obowiązują podstawowe przepisy żeglugowe dotyczące prawa drogi. |
|
|
|
|
Bodo
Administrator
Wiek: 66 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 5348 Otrzymał 159 piw(a) Skąd: Sierpuchowo
|
Wysłany: 2014-06-11, 08:48
|
|
|
Chyba nie przeczytałeś tych "przepisów" ..... ...... to są właśnie, przepisy podstawowe, tylko opisane dziwnym językiem ..... ...... jedyna różnica, to pierszeństwo na bojkach zwrotnych ...... bo, o tym, co pisałem, że także po starcie jest zmiana, to po analizie, stwierdzam, że w normalnym ruchu też obowiązują te same zasady ...... np. robiąc zwrotu na prawy hals, musisz mieć miejsce .... jeżeli płyną inne jachty po tym miejscu lewym, to musisz je przepuścić .....
Także, na bojkach wystarczy zapamiętać, że wewnętrznemu, niezależnie od halsu, należy zrobić miejsce ...... to i tak jest bardzo intuicyjne i łatwe w praktyce ....... a przepisy regulują tylko sytuacje, kto zawinił w przypadku, gdyby doszło do kolizji .... czyli dokładnie tak, jak w zwykłych przepisach ......
Z tego powodu warto, aby Ci, którzy mają chociaż małą ambicję, aby powalczyć w wyścigu, powinni się z nimi zapoznać .... imho .... |
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan |
|
|
|
|
Bodo
Administrator
Wiek: 66 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 5348 Otrzymał 159 piw(a) Skąd: Sierpuchowo
|
Wysłany: 2014-06-11, 16:53
|
|
|
Szaman3 napisał/a: | Chyba już nie będę się bawił w regaty.
No może jedynie takie, gdzie obowiązują podstawowe przepisy żeglugowe dotyczące prawa drogi. |
Porównajmy i przyjrzyjmy się różnicom, pomiędzy tymi przepisami .... jeżeli moja interpretacja jest niewłaściwa, to proszę o korektę ......
Sytuacja 1.
Jachty idą tym samym halsem, lecz kursami kolizyjnymi i zbliżają się do siebie burtami.
Jacht zawietrzny (ostrzej idący), ma pierwszeństwo w każdych przepisach
Jacht nawietrzny, który nie posiada pierwszeństwa, musi ustąpić albo ostrząc do wiatru, albo odpadając, przepłynąć za rufą zawietrznego.
Różnica pomiędzy pływaniem spacerowym a regatami:
Jacht zawietrzny, jako posiadający pierwszeństwo, może to wykorzystać, ostrząc jacht nawietrzny, co ma często miejsce w regatach ale nie stosuje tego w spacerowym pływaniu, choć w myśl przepisów mógłby to robić.
Gdy dojdzie do kontaktu w trakcie wyścigu, jacht nawietrzny, musi ponieść karę w postaci obrotów wokół własnej osi o sumie 720 st. ( dwa obroty). Kara musi odbyć się w podczas tego wyścigu. |
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan |
|
|
|
|
Bodo
Administrator
Wiek: 66 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 5348 Otrzymał 159 piw(a) Skąd: Sierpuchowo
|
Wysłany: 2014-06-12, 09:25
|
|
|
Sytuacja 2:
Walka na bojce
W pływaniu spacerowym-
Jak zachowają się dwa jachty idące tym samym kursem, płynące do kardynałki, w celu ominięcia przeszkody podwodnej (oznakowanej tymi kardynałkami)?
Załóżmy, że idą blisko siebie, a za kardynałką, muszą zrobić zwrot na kurs właściwy.
Zawsze! niezależnie od halsu, zewnętrzy jacht w stosunku do kardynałki (bojki), musi zrobić miejsce wewnętrzemu do ominięcia przeszkody (kardynałki, bojki).
Wystarczy zamienić kardynałkę na bojkę i przepisy, niczym nie różnią się. |
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan |
|
|
|
|
Bodo
Administrator
Wiek: 66 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 5348 Otrzymał 159 piw(a) Skąd: Sierpuchowo
|
Wysłany: 2014-06-13, 11:51
|
|
|
Aby Was nie zanudzić, ostatnia sytuacja, która różni się w praktyce pomiędzy pływaniem spacerowym i regatowym....
Statek Komisji Sędziowskiej
Wg przepisów regatowych, po starcie nie jest on przeszkodą , co oznacza, że zgodnie z wszystkimi przepisami nie ma obowiązku puszczać jachtów wewnętrznych i obowiązuje prawo pierwszeństwa jak na pustym akwenie.... czyli prawohalsowy lub zawietrzny, idący na tym samym halsie....
Reszta przepisów nie różni się, w ogóle. Ale, jak widać i dwa powyższe też różnią się, tylko i wyłącznie praktyką ich stosowania, gdzie w spacerowym pływaniu, nikt na siłę nie wymusza piewszeństwa, a w regatowym, aby nie stracić pozycji, wymuszanie respektowania przepisów jest konieczne.
Kary są dla tych, którym zdarzy się naruszyć przepisy, pływając na pograniczu ich naruszenia. |
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan |
Ostatnio zmieniony przez Bodo 2014-06-13, 11:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mmaacc
Wiek: 54 Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 733 Otrzymał 46 piw(a) Skąd: Piastów
|
Wysłany: 2014-06-24, 15:14
|
|
|
Bogdan. Cieżko się ogląda tą prezentację przez forum. Możesz podać link do niej albo przysłać mejlem?. Proszę. |
|
|
|
|
Bodo
Administrator
Wiek: 66 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 5348 Otrzymał 159 piw(a) Skąd: Sierpuchowo
|
Wysłany: 2014-06-24, 18:18
|
|
|
Mam to w pliku ..... jutro, prześlę mailem, bo jest na kompie w robocie .... |
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan |
|
|
|
|
mmaacc
Wiek: 54 Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 733 Otrzymał 46 piw(a) Skąd: Piastów
|
Wysłany: 2014-06-26, 11:05
|
|
|
Bogdan prosił lub raczej upoważnił mnie, żebym zwrócił uwagę, iż ta skąd inąd fajna, łatwo przyswajalna prezentacja może być tylko materiałem poglądowym. Dotyczy przepisów z poprzedniej edycji. Nowa edycja (2013-2016) przepisów regatowych różni się nieco. Nie umiem wyliczyć wszystkich zmian i chyba nie o to tutaj chodzi. Najbardziej oczywista zmiana to ta, że strefa wokół znaku to 3, a nie 2 długości łódki. |
Autor postu otrzymał 1 piw(a) |
|
|
|
|
Więcej szczegółów
|
Wystawiono 1 piw(a): Bodo |
|
Bodo
Administrator
Wiek: 66 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 5348 Otrzymał 159 piw(a) Skąd: Sierpuchowo
|
Wysłany: 2014-06-26, 13:41
|
|
|
mmaacc napisał/a: | ...... Najbardziej oczywista zmiana to ta, że strefa wokół znaku to 3, a nie 2 długości łódki. |
Z jakiej przyczyny. taka zmiana? ..... czyżby łódki, (jak samochody), były coraz szybsze? .... .... a może sternicy, ( jak kierowcy), bardziej niecirpliwi? ....
|
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan |
|
|
|
|
mmaacc
Wiek: 54 Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 733 Otrzymał 46 piw(a) Skąd: Piastów
|
Wysłany: 2014-06-26, 21:53
|
|
|
Bodo napisał/a: | Z jakiej przyczyny. taka zmiana? |
Za mały jestem , aby udzielić autorytatywnej odpowiedzi na to pytanie... Należałoby skierować je do komisji ISAF... Mój mały rozumek interpretuje to tak, że pewnie chodziło zwiększenie bezpieczeństwa manewrów przy znakach. W ten sposób wcześniej następuje ustalenie prawa drogi przy znaku. Ustępujący ma więcej czasu na ustąpienie, a uprawniony do miejsca ma więcej czasu na wybranie optymalnego sposobu opłynięcia znaku. |
|
|
|
|
Bodo
Administrator
Wiek: 66 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 5348 Otrzymał 159 piw(a) Skąd: Sierpuchowo
|
Wysłany: 2014-06-26, 23:00
|
|
|
Czy dobrze zrozumiałem? ...... w odległości mniej, więcej, trzech długości jachtu, muszę dawać miejsce wewnętrznemu jachtowi, aby zmieścił się pomiędzy moim jachtem a bojką, pomimo tego, że płynę o pół długości przed nim? ?... nie mogę, jego ani ostrzyć, ani przeszkadzać w inny sposób? ?....
A prawo drogi, w takich wypadkach? ?.... dwa jachty, zbliżają się do bojki z różnych kierunków i są już w strefie trzech długości .... ten, wewnętrzny jest na lewym halsie, a ja, zewnętrzny na prawym i grozi nam kolizja przed bojką ..... aby opłynąć bojkę, lewohalsowy musi zrobić zwrot, czy muszę mu ustąpić, jako wewnętrznemu? ?.... |
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan |
|
|
|
|
Artur 66
Moderator
Wiek: 57 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 2537 Otrzymał 86 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-06-27, 00:29
|
|
|
Bodo napisał/a: |
A prawo drogi, w takich wypadkach? ?.... dwa jachty, zbliżają się do bojki z różnych kierunków i są już w strefie trzech długości .... ten, wewnętrzny jest na lewym halsie, a ja, zewnętrzny na prawym i grozi nam kolizja przed bojką ..... aby opłynąć bojkę, lewohalsowy musi zrobić zwrot, czy muszę mu ustąpić, jako wewnętrznemu? ?.... |
Ten rysunek odpowiada na to pytanie, tak mi się wydaje |
|
|
|
|
pseudokibic
Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 137 Otrzymał 24 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-06-27, 00:29
|
|
|
Bodo napisał/a: | Czy dobrze zrozumiałem? | Zasadniczo tak. Przepis 18, gdy obowiązuje wyłącza działanie przepisu 10 i 11. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|