Poradnik dla "zielonych" hausebotowców" |
Autor |
Wiadomość |
Margarita
Dołączyła: 04 Lut 2014 Posty: 350 Otrzymał 27 piw(a) Skąd: Kraków/Piekna Góra
|
Wysłany: 2014-08-25, 23:03 Poradnik dla "zielonych" hausebotowców"
|
|
|
Na innym forum przeczytałam uwagę o braku wiedzy sterników hausebocików.
Co, Waszym zdaniem, powinien wiedzieć sternik takiego housebota? Zakładając, że bierze go ktoś bez patentu i - możliwe, że bez znajomości przepisów.
Mówię moim klientom o rezerwatach, nie robierniu fali w kanałach, ustępowaniu jachtom pod żaglami itd, ale może stworzymy jakiś skrótowy, jednostronny (w sensie jednej strony kartki ) poradnik czy kompendium wiedzy dla takiego sternika
Może wtedy będzie trochę bezpieczniej...
Chętnie taki poradnik wydruję, zalaminuję i wsadzę do mojego kuterka o wdzięcznej nazwie "Szeraton" |
_________________ http://www.netta-jachty.pl/ |
|
|
|
|
Colonel
Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 353 Otrzymał 32 piw(a) Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2014-08-26, 08:59
|
|
|
Pomysł bardzo dobry!
Zalożeniem ustawowym jest to, że hausboaty sa bezpieczne i nie stawarzają zagrożenia dla innych, wiec ich sternicy niemusża być certyfikowani przez państwo. W zamian na czarterujących im hausboata nalozono obowiązek przeszkolenia czarterobiorcy.
tak to jest w ustawie o żegludze śródlądowej"art 37a:
Cytat: | 4. Nie wymaga posiadania dokumentu kwalifikacyjnego uprawianie turystyki wodnej na jachtach motorowych o mocy silnika do 75 kW i o długości kadłuba do 13 m, których prędkość maksymalna ograniczona jest konstrukcyjnie do 15 km/h. W przypadku jachtów przeznaczonych do najmu, uprawianie turystyki wodnej wymaga odbycia przez prowadzącego jacht szkolenia z zakresu bezpieczeństwa na wodzie. Wymóg ten nie dotyczy osób posiadających kwalifikacje z zakresu żeglugi morskiej lub śródlądowej określone w przepisach wydanych na podstawie ust. 5. | Oczywiście dodalbym instruktaż techniczny dotyczący konkretnej jednostki. |
_________________ Colonel
www.armator-i-skipper.pl |
|
|
|
|
Margarita
Dołączyła: 04 Lut 2014 Posty: 350 Otrzymał 27 piw(a) Skąd: Kraków/Piekna Góra
|
Wysłany: 2014-08-26, 09:31
|
|
|
Instruktaż techniczny jest konieczny, dla obopólnej korzyści
Bosman wypływa nawet z nowym klientem z portu i trochę się kręcą po jeziorze, żeby klient mógł wyczuć, o co chodzi i dopytać, jak czegoś nie wie.
Ale przepisy bardziej szczegółowe może sobie poczytać w mesie przy kawce. |
_________________ http://www.netta-jachty.pl/ |
|
|
|
|
czoboki
Wiek: 56 Dołączył: 05 Lut 2014 Posty: 176 Otrzymał 10 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-08-28, 09:00
|
|
|
Margarita napisał/a: | Co, Waszym zdaniem, powinien wiedzieć sternik takiego housebota? Zakładając, że bierze go ktoś bez patentu i - możliwe, że bez znajomości przepisów. |
Powinien posiadać zdrowy rozsądek.
Tak jak sternik, którego widziałem w Marinie Bełbot. Przynajmniej jeden (może i dłużej) dzień pływał z osobą, która wprowadzała go w tajniki pływania takim jachtem.
Jestem pełen szacunku dla tego człowieka. Mało jest takich, którzy przyznają się że czegoś nie wiedzą i sami pytają prosząc o pomoc, instruktarz. |
_________________ Pozdrawiam
Marek |
|
|
|
|
hotelkilo
żeglarz
Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 156 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2014-09-01, 13:20
|
|
|
z góry przepraszam za swoją opinię:
każdy sternik - czarterowicz nie powinien wychodzić z portu. Bo po co ? Wszystko jest na miejscu, sklep pod ręką, łazienki, blisko do samochodu to i podjechać na zwiedzanie innego miasta można [niekoniecznie nad wodą], oszczędność na paliwie. Jak ładny port to i widoki sa ok [dla każdego inne: zielona Netta dla miłośników zieleni, beton i "prestiż" w Mikołajkach dla tych co tak lubią]
jako miłośnik żeglarskiego płótna nie przepadam za motopompami.
to oczywiście lekki żart, jest rynek i chętni to będzie i takie pływanie. Rzeczywiście - każdy rozsądny winien przeszkolić się z pływania tym czymś + choćby słowo o przepisach, prawie drogi itd.
Jestem ciekaw ilu ludzi na wszystkich czarterujących na takie jednostki wsiada po raz pierwszy w życiu. |
_________________ Hubert / hotelkilo |
|
|
|
|
|