Ładowanie akumulatora z silnika |
Autor |
Wiadomość |
Bodo
Administrator
Wiek: 66 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 5348 Otrzymał 159 piw(a) Skąd: Sierpuchowo
|
Wysłany: 2015-08-17, 19:04 Ładowanie akumulatora z silnika
|
|
|
Mam problem z ładowaniem akumulagora przez pracujący silnik Yamaha 8 KM ..... gdy stwierdziłem, że nie ładuje, wymieniłem przekaźnik, który spalił się w bardzo krótkim czasie .... zmierzyłem prąd zmieny, który generuje prądnica przed wyprostowaniem przez przekaźnik i wyszło mi na wolnych obrotach 20 V a na średnich 120V .....
Wydaje mi się, że to trochę za dużo ..... może uzyskam jakąś poradę? ..... |
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan |
|
|
|
|
Bodo
Administrator
Wiek: 66 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 5348 Otrzymał 159 piw(a) Skąd: Sierpuchowo
|
Wysłany: 2015-08-17, 19:31
|
|
|
Pisząc " przekaźnik" ..... czytam " regulator" .....
Dzięki Kemot, za zwrócenie uwagi .... |
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan |
|
|
|
|
robarek
Wiek: 72 Dołączył: 03 Kwi 2014 Posty: 637 Otrzymał 37 piw(a) Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2015-08-17, 21:28
|
|
|
Regulator, wg mnie, nie "prostuje" prądu. Prawdopodobnie zwarta dioda prostownicza. |
_________________ Pozdrawiam
Robert |
|
|
|
|
Bodo
Administrator
Wiek: 66 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 5348 Otrzymał 159 piw(a) Skąd: Sierpuchowo
|
Wysłany: 2015-08-18, 09:52
|
|
|
robarek napisał/a: | Regulator, wg mnie, nie "prostuje" prądu. Prawdopodobnie zwarta dioda prostownicza. |
Jak założyłem nowy regulator, to wszystko działało jak potrzeba i prądnica ładowała ..... niedługo to potrwało i regulator się spieprzył ... podejrzewam, że przyczyną może być te 120 V prądu zmiennego, który wytwarza prądnica na średnich obrotach silnika ..... czy dobrze myślę? czy też taki woltaż to norma w tych prądnicach? .... |
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan |
|
|
|
|
robarek
Wiek: 72 Dołączył: 03 Kwi 2014 Posty: 637 Otrzymał 37 piw(a) Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2015-08-18, 10:11
|
|
|
Jeżeli w silniku jest prądnica to daje prąd stały. Jeżeli alternator to daje prąd zmienny i wtedy są diody prostownicze. Nie znam tego silnika. Przydałby sie schemat elektryczny.
Np. prądnica może być z magnesem stałym albo z uzwojeniem wzbudzenia. Jest trochę możliwości.
Za dwa dni bedę w domu z szybkim netem to wtedy poszperam trochę, teraz na Nidzkim mam bardzo wolny net z A2. |
_________________ Pozdrawiam
Robert |
|
|
|
|
Bodo
Administrator
Wiek: 66 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 5348 Otrzymał 159 piw(a) Skąd: Sierpuchowo
|
Wysłany: 2015-08-18, 10:17
|
|
|
robarek napisał/a: | Jeżeli w silniku jest prądnica to daje prąd stały .... |
Jest prądnica i daje prąd zmienny .... |
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan |
|
|
|
|
żyszkoś
Dołączył: 22 Lut 2014 Posty: 643 Otrzymał 53 piw(a) Skąd: Strzyboga / Piastów
|
Wysłany: 2015-08-20, 18:49
|
|
|
Pradnica dajaca prad zmieny to alternator. Ma byc na wyjsciu 14V. Jak wiecej niz 15 to zepsuty. |
_________________ Adam Żyszkowski |
|
|
|
|
kemot
Moderator
Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 2354 Otrzymał 57 piw(a) Skąd: Błonie
|
Wysłany: 2015-08-20, 21:45
|
|
|
Prądnica dająca prąd zmienny zwana jest alternatorem. Ale w tym przypadku konieczne jest dodanie : alternatorem jednofazowym. |
|
|
|
|
juzekp
Dołączył: 26 Maj 2014 Posty: 205 Otrzymał 29 piw(a) Skąd: Baden-Baden
|
Wysłany: 2015-08-26, 23:46
|
|
|
kemot napisał/a: | Prądnica dająca prąd zmienny zwana jest alternatorem. Ale w tym przypadku konieczne jest dodanie : alternatorem jednofazowym. |
Niekoniecznie - w samochodach są alternatory trójfazowe i trójfazwy prostownik (diody wciśniete w obudowie) plus regulator napięcia . |
|
|
|
|
kemot
Moderator
Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 2354 Otrzymał 57 piw(a) Skąd: Błonie
|
Wysłany: 2015-08-27, 14:06
|
|
|
Ale co " niekoniecznie" ?
Napisałem ,że w tym przypadku . Może dla jasności powinienem napisać : w tym konkretnym przypadku...
W pozostałych ( czytaj: w większości) jest tak jak napisałeś. |
|
|
|
|
juzekp
Dołączył: 26 Maj 2014 Posty: 205 Otrzymał 29 piw(a) Skąd: Baden-Baden
|
Wysłany: 2015-08-29, 18:12
|
|
|
kemot , przed chwilą przeczytałem w dziale "humor" post p.t. "Andrzeju , nie denerwuj się"
A już na poważnie ; masz rację - czytałem niedokładnie |
_________________ Pozdrawiam - Józek
_____________
Pływanie żaglówką na silniku po wietrznym jeziorze , to jakby do uszczęśliwiania kochanki angażować murzyna |
|
|
|
|
kemot
Moderator
Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 2354 Otrzymał 57 piw(a) Skąd: Błonie
|
Wysłany: 2015-08-29, 22:32
|
|
|
A ja uważam .że mój wpis był trochę nieprecyzyjny... |
|
|
|
|
kemot
Moderator
Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 2354 Otrzymał 57 piw(a) Skąd: Błonie
|
Wysłany: 2015-08-29, 22:52
|
|
|
A ja uważam .że mój wpis był trochę nieprecyzyjny... |
|
|
|
|
Bodo
Administrator
Wiek: 66 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 5348 Otrzymał 159 piw(a) Skąd: Sierpuchowo
|
Wysłany: 2015-09-07, 11:49
|
|
|
żyszkoś napisał/a: | Pradnica dajaca prad zmieny to alternator. Ma byc na wyjsciu 14V. Jak wiecej niz 15 to zepsuty. |
Cały feler polega na tym, że po zamontowaniu nowego regulatora, prąd ładowania jest właściwy ... ale nie trwa to długo, gdy regulator się psuje ... wtedy ładowania nie ma w ogóle, natomiast zachodzi tzw. przebicie i nieźle czuć je, gdy zbliżymy rękę zamoczoną w wodzie, do pracującego silnika ... |
_________________ Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan |
|
|
|
|
|