forum.zeglarzom.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kto ma rację?
Autor Wiadomość
NePolyak 


Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 1329
Otrzymał 77 piw(a)
Skąd: RU-PL
Wysłany: 2015-08-10, 01:02   Kto ma rację?

Jednemu skończyło się jezioro, a drugi ma prawy hals...i kto ma rację? :-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pseudokibic 

Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 137
Otrzymał 24 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-10, 07:00   

Ale po co pytać??? Wyłącznie jacht na prawym, ten na lewym ma masę czasu i miejsca na decyzję. Podjął złą.....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
żyszkoś 

Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 643
Otrzymał 53 piw(a)
Skąd: Strzyboga / Piastów
Wysłany: 2015-08-10, 08:59   

Jezioro nikomu się nie kończyło. Ten, który przywalił mógł odpaść i powinien był to zrobić (ok, posz tagu rzeczywiście mógł mieć mało miejsca).

Ten, w którego przywalono też mógł zrobić to i owo, żeby uniknąć kolizji. Zresztą jak się wydarł "prawy" i widział brak reakcji u tamtego, to już powinien zacząć myśleć.

Szczerze to nie rozumiem egzekwowania prawa drogi za wszelką cenę. Wolę mieć całą załogę, cały jacht i spokojne wakacje. O co to chodzi? dowartościowanie się potem przed policją, sądem, czy gdzie tam jeszcze? :-/
_________________
Adam Żyszkowski
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bodo 
Administrator


Wiek: 66
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 5348
Otrzymał 159 piw(a)
Skąd: Sierpuchowo
Wysłany: 2015-08-10, 09:15   

Wydaje mi się, że jacht uderzający, miał za małą prędkość po zwrocie, aby skutecznie uniknąć kolizji ..... jednocześnie nie mógł wykonać zwrotu w lewo, bo blisko była wyspa... poza tym, wina jachtu z kamerką, polegała na braku chęci do uniknięcia tej kolizji .... to też jest wbrew przepisom ....
IMHO, winny jest jacht płynący na prawym halsie, nie ustępując miejsca do zwrotu ...
Czy to były regaty? ....
_________________
Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan
Ostatnio zmieniony przez Bodo 2015-08-10, 09:20, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Szaman3 
Administrator


Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 2185
Otrzymał 133 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-10, 09:26   

Bodo napisał/a:
Wydaje mi się, że jacht uderzający, miał za małą prędkość po zwrocie, aby skutecznie uniknąć kolizji


Prędkość miał wystraczającą na wykonanie każdego manewru (popatrz na odkosy na dziobie). Powinien odpaść i przepuścić jacht na idący prawym halsie, a nie jechać bez zmiany kursu w burtę. Być może mu się halsy pomyliły :lol:
Z drugiej strony ten co był na prawym halsie też mógł odpaść i przejść za rufą "napastnika". Czasu miał mnóstwo na wykonanie tego manewru i uniknął by stłuczki. Tak jak napisał Adam, nie ma co sobie psuć urlopu.
Coś mi się zdaje, że po prostu oba jachty były czarterowe. Gdyby to właściciele byli na pokładzie, to zrobiliby wszystko żeby uniknąć kolizji. :-D

........

Popatrzyłem jeszcze raz. "Atakujący" był z czarterowni. Atakowany próbował ratować się niepotrzebnie ostrząc. Gdyby odpadł spokojnie minęli by się prawymi burtami.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
NePolyak 


Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 1329
Otrzymał 77 piw(a)
Skąd: RU-PL
Wysłany: 2015-08-10, 09:33   

Link ten podrzucił mi Jadarek (znany z innego forum). To była impreza firmowa z regatami. On brał udział i chyba jako jedyny nie miał żadnych uszkodzeń :-)
Dal mnie to oba jachty nie miały racji, ale jacht uderzony miał więcej możliwości uniknąć kolizji.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
żyszkoś 

Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 643
Otrzymał 53 piw(a)
Skąd: Strzyboga / Piastów
Wysłany: 2015-08-10, 09:39   

NePolyak napisał/a:
To była impreza firmowa z regatami. On brał udział i chyba jako jedyny nie miał żadnych uszkodzeń


I firma (a raczej pracownicy) powinni dostać fakturę. Firmowa + regaty = można nap...ć sprzętem. Żenujące. :oops:

I jeszcze jeden błąd sternika z kamerką. Gdyby tuż przed uderzeniem wyłożył ster mocno w lewo to duża szansa, że jachty ześlizgnęłyby się po sobie. Starty byłyby mniejsze. Kręcąc cały czas w prawo wystawił burtę na niemal prostopadłe uderzenie. Skutki widoczne - latające fragmenty jachtu, dobrze, że nikt niczym nie dostał. I potem te nóżki między burtami... Miód... :-/

Szkoda, że nie ma filmiku z jachtu, który przywalił. Sternik tegoż też niezła sierota... :-(
_________________
Adam Żyszkowski
Ostatnio zmieniony przez żyszkoś 2015-08-10, 09:44, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Artur 66 
Moderator


Wiek: 57
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 2537
Otrzymał 86 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-10, 09:47   

pseudokibic napisał/a:
Ale po co pytać??? Wyłącznie jacht na prawym, ten na lewym ma masę czasu i miejsca na decyzję. Podjął złą.....


Nic dodać, nic ująć. Zdecydowanie wina tego na lewym halsie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bodo 
Administrator


Wiek: 66
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 5348
Otrzymał 159 piw(a)
Skąd: Sierpuchowo
Wysłany: 2015-08-10, 09:48   

Szaman3 napisał/a:
Prędkość miał wystraczającą na wykonanie każdego manewru ...

Faktycznie .... przyjrzałem się ..... mógł spokojnie odpadać, aż do przepłznięcia za rufą ....zdecydowanie, jego wina ...
_________________
Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robarek 


Wiek: 72
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 637
Otrzymał 37 piw(a)
Skąd: W-wa
Wysłany: 2015-08-10, 20:59   

Jacht na prawym miał pierwszeństwo ale moim zdaniem wina obu sterników a ten z kamerą wyjątkowa dupa :!:
_________________
Pozdrawiam
Robert
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wlowoj 


Wiek: 72
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 217
Otrzymał 20 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-10, 22:04   

Ciekawe, że udało się zarestrować taką sutuację kamerką, mam w związku z tym pomysł, żeby na każdym jachcie, szczególnie w czasie regat, trzeba było zainstalować taką obowiązkową kamerkę.... :mrgreen: :-) .. Będzie prościej z protestami.. :mrgreen:

Może przyjmie się zwyczaj jak w samochodach..?
Bo jak nie, to będziemy skazani na analizowanie sytuacji konfliktowych na papierze (albo na "ringu" lub lepiej w ... tawernie :beer: :-)
_________________
Włodek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Szaman3 
Administrator


Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 2185
Otrzymał 133 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-10, 22:17   

Żeglarstwo to wolność. I zero obowiązków ;-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robarek 


Wiek: 72
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 637
Otrzymał 37 piw(a)
Skąd: W-wa
Wysłany: 2015-08-10, 22:17   

Najlepiej każdemu wszczepić kamerkę na czole, na całe życie, i rejestrować non stop, a nóż widelec się przyda :roll: :mrgreen:
A może z tyłu głowy przydałaby sie druga :?: :-P :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
Robert
Ostatnio zmieniony przez robarek 2015-08-10, 22:19, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bodo 
Administrator


Wiek: 66
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 5348
Otrzymał 159 piw(a)
Skąd: Sierpuchowo
Wysłany: 2015-08-11, 08:00   

Dobry pomysł z kamerką na regaty .... :-D .... popieram to, ponieważ spotkałem się z różnym zapamiętaniem danej, spornej sytuacji przez obie strony .... :-D .... to rozwiązuje problem ....

Co do swobody żeglarskiej, to ograniczeniem jej, jest już obowiązek wożenia koła ratunkowego i kamizelek .... :-D
_________________
Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan
Ostatnio zmieniony przez Bodo 2015-08-11, 08:01, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yavor 


Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 1162
Otrzymał 36 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-11, 20:53   

Jakby co to mogę użyczyć swojej (oczywiście jak nie będę brał udziału w regatach).

Co do filmu to uważam, że obie załogi mogły uniknąć kolizji (pomijając kwestie pierwszeństwa). Sternik na jachcie z kamerą czekał niepotrzebnie do samego końca licząc zapewne, że uda mu się przejść za rufą, natomiast sternik drugiej łódki niepotrzebnie odpadł chwilę przed zderzeniem...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Artur 66 
Moderator


Wiek: 57
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 2537
Otrzymał 86 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-11, 22:18   

yavor napisał/a:
Sternik na jachcie z kamerą czekał niepotrzebnie do samego końca licząc zapewne, że uda mu się przejść za rufą, natomiast sternik drugiej łódki niepotrzebnie odpadł chwilę przed zderzeniem...


I zapewne by przeszedł, mimo wymuszenia pierwszeństwa, gdyby nie beznadziejna decyzją sternika na lewym halsie.
Szczególnie w regatach trzeba mieć oczy dookoła głowy i nie płynąc na rympał.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Marian Strzelecki 


Dołączył: 21 Mar 2014
Posty: 175
Otrzymał 10 piw(a)
Skąd: D.C.
Wysłany: 2015-08-11, 23:00   

Tak patrzę... patrzę i ...
cokolwiek by którykolwiek zrobił, oprócz tego co zrobili, a obyło by się na strachu.
A tak - to strach pływać po Mazurach. :shock:
MJS
_________________
W życiu ma się do powiedzenia tylko kilka mądrych rzeczy i ja je już kilka razy wygłosiłem. cyt. Andrzej Grabowski.

Spieszmy się ogladać spiskowe teorie, tak szybko stają się prawdą
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kemot 
Moderator


Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 2354
Otrzymał 57 piw(a)
Skąd: Błonie
Wysłany: 2015-08-12, 01:26   

dla poprawy bezpieczeństwa powinno się w ogóle zabronić żeglarstwa...

oprócz tego morskiego - nawet przypadkowa godzinna drzemka przy sterze nie grozi kolizją z innym jachtem lub brzegiem :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Pajki 

Wiek: 38
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 42
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: Warszawa - Bemowo
Wysłany: 2015-08-12, 13:44   

Z tego, co piszecie to były regaty.
W myśl przepisów lewy hals musi ustąpić prawemu. Oba jachty mają obowiązek uniknąć kontaktu (kolizji). Zwrot wykonany wcześniej przez jaccht lewohalsowy nie ma tu żadnego znaczenia. Był on już na halsie i to od dłuższego czasu oraz miał wystarczającą prędkość, manewrowość, miejsce i czas, aby ustąpić jachtowi z prawem drogi. Jacht z prawem drogi nie musi ustępować, aż do momentu gdy stanie się jasne, że jacht lewohalsowy nie zamierza mu ustąpić. Na filmie widać, że jacht prawohalsowy zbyt późno zaczyna działać w celu uniknięcia kolizji. Lewohalsowy jacht wcale nie ustępuje, a nawet odpada wprost na jacht z prawem drogi.
Gdybym miał rozpatrzeć ten protest, to jako sędzia musiałbym zdyskwalifikować oba jachty. Jacht lewohalsowy za to, że nie ustąpił pierwszeństwa jachtowi z prawem drogi. Jacht z kamerą za to, że nie uniknął kolizji podczas której doszło do uszkodzenia sprzętu.
Takie są przepisy ISAF-u.
_________________
Pozdrawiam,
Karol Pajka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Marian Strzelecki 


Dołączył: 21 Mar 2014
Posty: 175
Otrzymał 10 piw(a)
Skąd: D.C.
Wysłany: 2015-08-12, 14:43   

Nic nie pomoże (o boże mój) kiedy za sterem siedzi ...
MJS
_________________
W życiu ma się do powiedzenia tylko kilka mądrych rzeczy i ja je już kilka razy wygłosiłem. cyt. Andrzej Grabowski.

Spieszmy się ogladać spiskowe teorie, tak szybko stają się prawdą
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group