forum.zeglarzom.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Holowanie przyczepy
Autor Wiadomość
balti 


Dołączyła: 30 Sty 2014
Posty: 3209
Otrzymał 164 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-04, 15:42   Holowanie przyczepy

Taki filmik poglądowy dla holujących

http://giphy.com/gifs/tra...ufprJaDc1UrOLEQ
_________________
Ludzie nie dlatego przestają się bawić bo się starzeją , lecz starzeją się bo przestają się bawić

***** ***
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
kemot
Bodo 
Administrator


Wiek: 64
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 5347
Otrzymał 159 piw(a)
Skąd: Sierpuchowo
Wysłany: 2016-10-04, 15:50   

To jest podstawowy parametr dla holujących przyczepę, np z łódką .... nacisk zaczepu na hak, ma wynosić ok 50 kg .... czyli, należy wytrymować wzdłużnie przyczepę, ... :mrgreen: ... przesuwając odpowiednio łódkę do przodu lub do tyłu ....
_________________
Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Artur 66 
Moderator


Wiek: 55
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 2537
Otrzymał 86 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-04, 15:57   

Ale skąd wziąć takie czerwone kółeczko, odważnik :roll: ;-) :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Szaman3 
Administrator


Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 2182
Otrzymał 133 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-04, 16:07   

Kiedyś przestawienie akumulatora łódkowego z bagażnika samochodu do forpiku na łódce zdecydowanie poprawiło zachowanie się zestawu samochód - przyczepa na drodze. A droga była konkretna. Z Rostocku na Nidzkie :-D
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MirekMors 


Wiek: 62
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 3181
Otrzymał 117 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-05, 10:20   

Bodo napisał/a:
.... nacisk zaczepu na hak, ma wynosić ok 50 kg ....

Bardziej liczą się proporcje tych ciężarów niż samo "50 kg". Przy ciężkich łódkach to może być za mało.
Poza tym: Gdy przyczepa ledwie zaczyna myszkować trzeba złapać kierownicę sztywno między nogi i oczywiście zwalniać. Rękoma nigdy jej nie utrzymamy nieruchomo, a wtey liczą się milimetrowe ruchy.
Ps. gdy wiozłem swoją z Elbląga jechałem 80 - 90 km/h. Raz gdy wyprzedzałem rozpędziłem się do 110. Zaczęła myszkować, ale wyprzedzić musiałem...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bodo 
Administrator


Wiek: 64
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 5347
Otrzymał 159 piw(a)
Skąd: Sierpuchowo
Wysłany: 2016-10-05, 12:03   

MirekMors napisał/a:
Bardziej liczą się proporcje tych ciężarów niż samo "50 kg".....

Tak maja być rozłożone proporcje ciężarów, aby nacisk wynosił ok 50 kg ..... ile by ta łódka, czy ten towar na przyczepie nie ważył .... i nie piszemy o zaczepach transportowych w samochodach ciężarowych, tylko tych, które wszyscy mamy przy swoich samochodach ....
Każda przyczepa ma swoją nośność i ciężar ładunku nie wpływa na ten parametr, 50 kg nacisku na hak ....
_________________
Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zygusik 


Wiek: 66
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 81
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-10-05, 15:36   

MirekMors napisał/a:
gdy wiozłem swoją z Elbląga jechałem 80 - 90 km/h. Raz gdy wyprzedzałem rozpędziłem się do 110. Zaczęła myszkować, ale wyprzedzić musiałem...

A jaka jest dopuszczalna prędkość pojazdu z przyczepą ? :-P Pozdrawiam
_________________
Zygusik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bodo 
Administrator


Wiek: 64
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 5347
Otrzymał 159 piw(a)
Skąd: Sierpuchowo
Wysłany: 2016-10-05, 16:35   

Zygusik napisał/a:
A jaka jest dopuszczalna prędkość pojazdu z przyczepą ? :-P ....

Po Nidzkim, za drutami, to chyba w ogóle, nie wolno ciągnąć przyczepy? .... :-P :mrgreen:
_________________
Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MirekMors 


Wiek: 62
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 3181
Otrzymał 117 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-05, 20:42   

Bodo mylisz się. Gdy przyczepa waży np. 400 kg. wystarczy 20 kg w zupełności. Gdy wiozłem prawie 4 t. miałem pewnie 100 kg. A i 150 u mnie dopuszczalne by nie zaszkodziło.
Doskonale wiem, że na zwykłych 70 km/h i 80 km/h na drogach szybkiego ruchu. I chyba na dwujezdniowych ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bodo 
Administrator


Wiek: 64
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 5347
Otrzymał 159 piw(a)
Skąd: Sierpuchowo
Wysłany: 2016-10-05, 21:51   

Myślałem, że rozmawiamy o transporcie na przyczepach większych od "lekkich" ... do takich, wystarczy mniejszy nacisk, bo mają pojedynczą oś i mniejsze ryzyko, że podczas jazdy podniosą tylną oś samochodu, wprowadzając zestaw w myszkowanie po drodze .... a tak się dzieje, gdy nacisk na hak przyczepy o dwóch osiach, jest albo za mały, albo za duży ..... trzecia opcja, to za szybka jazda ..... i jeszcze jedna zasada, im większe odstępstwo od nacisku 50kg, tym szybciej myszkuje przyczepa, czyli musimy jechać wolniej ..... poza tym, przyczepa o dwóch osiach, bierze na siebie cały ciężar ładunku, a samochód ma służyć tylko do holowania .... w jednoosiowych, hak samochodu, służy również za punkt podparcia .....
_________________
Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MirekMors 


Wiek: 62
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 3181
Otrzymał 117 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-05, 22:25   

Te lekkie to w cudzysłowiu. Przepraszam, ale dwuosiowość nie ma tu nic do rzeczy. na takich samych zasadach będzie myszkowała 1- jak i 2-osiowa.
Podejrzewam, że niewiele osób naciągało się tyle przyczep co ja. :oops:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Szaman3 
Administrator


Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 2182
Otrzymał 133 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-05, 22:59   

MirekMors napisał/a:
Podejrzewam, że niewiele osób naciągało się tyle przyczep co ja. :oops:

Ja tylko jedną zaczepiam. Nie mam więcej haków :-D
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bodo 
Administrator


Wiek: 64
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 5347
Otrzymał 159 piw(a)
Skąd: Sierpuchowo
Wysłany: 2016-10-06, 06:56   

MirekMors napisał/a:
..... niewiele osób naciągało się tyle przyczep co ja.

W to nie wątpię ..... :-D ..... natomiast, w sprawie przyczepy dwuosiowej, .... towar można tak rozłożyć, że będzie stała bez dodatkowej podpory, czyli np. bez kółka na dyszlu, czego przy jednoosiowej nie uzyskasz ..... z tego powodu, przy odpowiednim nacisku na hak, ciężej jest wprowadzić dwuosiową w myszkowanie, ale i ciężko jest ją z tego wyprowadzić .... ja mam doświadczenie, niestety podparte praktyką ..... przy holowaniu lawety z samochodem źle ustawionym na platformie, trochę porzucało zastawem po mokrej ulicy w Elblągu ..... :oops: .... od tamtej pory, do dnia dzisiejszego, bardzo interesuje mnie temat wpływu rozłożenia towaru na przyczepie i jego skutki .... stąd też, wiem bo sprawdziłem to, też organoleptycznie, że te 50 kg, jest optymalne dla każdego tonażu przyczepy dwuosiowej ... ale z chęcią podyskutuję na ten temat, bo być może tkwię w błędzie i będę miał możliwość na jego korektę ....
_________________
Wiem, że niewiem .... tylko nie wiem, ile niewiem ....
Ale jedno, wiem na pewno .... ***** ***
Bogdan
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kemot 
Moderator


Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 2354
Otrzymał 57 piw(a)
Skąd: Błonie
Wysłany: 2016-10-06, 07:14   

zasada zazwyczaj jest prosta: im większy nacisk tym lepiej , ale tylko do dopuszczalnych wartości maksymalnych . Najczęściej jest to w granicach 50-120 kg. Należy pamiętać , że te wartości trzeba sprawdzoć oddzielnie dla haka (samochodu) jak i dla zaczepu (przyczepy). To są naprawdę małe naciski w stosunku do mas pojazdu lub przyczepy z ładunkiem.
Z mojego doświadczenia wynika , że to czy przyczepą jest jedno czy dwu osiowa ma stosunkowo małe znaczenie jaśli chodzi o stabilność jazdy. Największe znaczenie ma prędkość z jaką się poruszamy. Z jachtem pojadę trochę szczybciej niż z kempingiem- opór powietrza na kempingu szybciej odciąża mi hak.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kemot 
Moderator


Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 2354
Otrzymał 57 piw(a)
Skąd: Błonie
Wysłany: 2016-10-06, 07:23   

I jeszcze jedno. cały ciężar ładunku przyczepy ma spoczywać na osiach przyczepy ( jednej lub dwóch) . Samochód jest tylko holownikiem. Nacisk na hak to inna bajka...
Ostatnio zmieniony przez kemot 2016-10-06, 07:25, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yavor 


Wiek: 39
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 1162
Otrzymał 36 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-06, 12:37   

Miota nim jak szatan :mrgreen:

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group